händelserik kväll!

var och storhandlade igår på willys! fick med oss mat och grejer hem för nästan 1000 kronor :) känns bra! har nog mat för några månader fram iaf!
utmattad och redo för greys ligger jag i soffan och njuter av mitt favorit program när Tim ropar från köket "Lisa, vad har du gjort? kylskåpet funkar inte..."
flyger upp i soffan och börjar fundera på om jag råkat tryckt på någon konstig knapp. går ut i köket och mycket riktigt, kylskåpet funkar inte... attans, har en propp gått? nej, inte det. börjar pilla på massa knappar och leter fram instruktionsboken men inget vettigt hittade man där.. letade fram numret till expert, där vi köpt kylskåpet men dem hade stängt. får helt enkelt ringa imorn bitti.
återgår till tvn och greys och skjuter bort tankarna på att vår mat för 1000 kronor kan gå åt skogen :/
när greys var slut så tänkte jag att jag skulle ta tag i den oreda jag gjort mig i köket med x antal koppar te, massa bestick och ingrodd mat på tallrikarna, mamma ska ju komma imorn och så måste det vara fint :)
när det helt plötsligt blir svart i hela lägenheten. vafan! fumlar runt i mörkret för att tända lite ljus. hör röster i trapphuset och där står Sara! "det har brunnit i ett elskåp så dem stängde av huvudströmmen" jaha, får väl hoppas att den kommer tillbaka! och det var ju tur att den gjorde det!
så här sitter jag, uppe med tuppen, för att diska! mamma kommer ju och då ska det vara fint ;P

har iaf ordnat min oreda i köket och funderar nu starkt på att sätta på OTH och slumra en stund i soffan :)
hujeda mig vilken kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0